Surfen en suikerriet - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Wim en Mariet Tromp - WaarBenJij.nu Surfen en suikerriet - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Wim en Mariet Tromp - WaarBenJij.nu

Surfen en suikerriet

Door: Wim en Mariet

Blijf op de hoogte en volg Wim en Mariet

03 Juli 2010 | Australië, Bundaberg

Gisteren zijn we in Bundaberg aangekomen, dit ligt 500 km boven Brisbane. We reizen iets sneller als gepland. Dit heeft ook te maken met het weer. Nu we noordelijker komen hoeft de verwarming niet meer aan, vandaag heerlijk aan het strand gezeten. Het was prachtig weer. Iedere dag zien we weer weer nieuwe dingen, gisteren een schoolklas die surfles kreeg. Ook nieuwe dieren die wij niet kennen zoals de bushturkie (of iets dergelijks)
Bundaberg is bekend om zijn suikerriet plantages, overal vind je dit rond de stad.Heel apart om te zien.
We zijn intussen helemaal gewend aan de camper, de mensen zijn heel vriendelijk en relaxt. Ze zijn ook nieuwsgierig waar we vandaag komen en waar we naar toe gaan
Soms worden we uitgenodigd maar dat proberen we vriendelijk af te wimpelen.
O ja onderweg ook nog een bosbrand gezien, we kwamen er vlak langs. Meestal laten ze dit uitbranden (als het geen gevaar oplevert)
Ik kon gisteren het voetbal jammer genoeg niet zien, er bleek geen tv op de camping aanwezig te zijn. Anders had ik wel gekeken alhoewel toen de wedstrijd begon was het hier 01:00 uur in de nacht.Als we de finale halen dan huren we een hotelkamer en gaan we daar `s nachts kijken.

Hartelijke groet van Wim en Mariet