trein - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wim en Mariet Tromp - WaarBenJij.nu trein - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Wim en Mariet Tromp - WaarBenJij.nu

trein

Door: Wim en Mariet

Blijf op de hoogte en volg Wim en Mariet

23 Juni 2010 | Nederland, Nederland

Vanochtend relaxt vertrokken. De taxi was keurig op tijd.We hadden zelfs een trein eerder als gepland. Alles liep voorspoedig tot.... met Schiphol in zicht stopte de trein. Na 10 minuten was iedereen nog lacherig, het zal toch niet waar zijn. Nou dat was het dus wel.... Een sein en wissel storing en niet zo,n kleintje ook. Een aantal treinen gestrand met daarin honderden passagiers met bestemming Schiphol. Uiteindelijk 3 uur met het zicht op de vertrekkende vliegtuigen stil gezeten in de trein. We konden geen kant uit midden in het weiland omringt door sloten. Kortom ons vliegtuig was weg toen we weer reden naar het dichtsbijzijnde station (Nieuw Vennep) daar werden we gedropt, er zou een bus klaar staan maar je raadt het al, geen bus wel honderden passagiers die wanhopig probeerde een taxi te krijgen. Mariet had een helder idee om te vragen aan een stewardes van KLM die werd opgehaald door de maatschappij of we mee mochten liften. Zo zijn wij uiteindelijk toch op Schiphol aangekomen.Onze vlucht was inmiddels al vertrokken Daarna is onze ticket omgeboekt, via Frankfurt naar Singapore, daar weer 4 uur wachten en vervolgens naar Sydney. We hebben wel veel geluk gehad met de plaatsen in het vliegtuig, van Frankfurt naar Singapore een plaats met heel veel beenruimte. Vervolgens in Singapore viel Mariet het op dat er wel heel veel mensen in de wachtruimte zaten te wachten. Het bleek dat we vlogen met de nieuwe airbus 320-800, het grootste toestel wat er momenteel rond vliegt. Ondanks de vele mensen hadden zowel Mariet als ik ieder 3 stoelen tot onze beschikking, we konden dus languit liggen. Heel confortabel. Vandaag doodmoe aangekomen dat begrijpen jullie wel. Bij aankomst zijn we gaan ontbijten en douchen, daarna heerlijk geslapen. Wel jammer dat het hier momenteel stortregent, niet een klein beetje maar echt gigantisch. O ja nog wat bijzonders bij het nemen van het laatste dropje liet een kroon los (ook dat nog) Tot onze verrassing kwamen we onderweg vlak bij het hotel een tandartspraktijk tegen. Voor morgenochtend een afspraak genaakt om de kroon weer te plaatsen. Al met al een heel avontuurlijk begin van de vakantie, dat belooft wat voor de rest....