Sri Lanka vervolg - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Wim en Mariet Tromp - WaarBenJij.nu Sri Lanka vervolg - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Wim en Mariet Tromp - WaarBenJij.nu

Sri Lanka vervolg

Door: Wim en Mariet

Blijf op de hoogte en volg Wim en Mariet

07 Maart 2012 | Sri Lanka, Kandy

Hallo allemaal,

De dagen rijgen zich aaneen. Gisteren hebben we een botanische tuin bezocht en ook naar een Sri Lankaanse dansuitvoering geweest. Verder veel van de natuur gezien en onderweg diverse kleine uitstapjes gemaakt. Ook zijn we naar het postkantoor geweest om kaarten te posten, dat was een belevenis, onze gids had op ons hart gedrukt dat we de kaarten moesten laten stempelen anders worden de postzegels gestolen, wij dus postzegels gekocht waarbij bleek dat er geen lijm op de postzegels zat. In een hoekje stond een potje met lijm en een kwastje, ik gebruikte bij de eerste zegels blijkbaar iets te veel lijm de kaarten begonnen te plakken maar dat was geen probleem, de beambte stempelde de kaarten en liet ze netjes drogen. Volgens onze gids moeten we maar afwachten of de kaarten ook daadwerkelijk aankomen maar het was wel een hele belevenis. Dinsdag zijn we bij een Sri Lankaanse familie op bezoek geweest, onze chauffeur vroeg of hij er even langs mocht rijden aangezien we er vlak bij in de buurt waren. We zijn erg hartelijk ontvangen met thee en allerlei lekkere gerechten. Wat zijn wij blij dat we voor de individuele tour gekozen hebben, je kan alles zelf regelen van tussenstop tot foto`s maken. Als je wilt stoppen dan kan dat gewoon en als je snel naar je hotel wilt dan wordt dat geregeld. We zien hier ook groepen waar alles veel strakker wordt geregeld, je moet dan op een vaste tijd bij de bus zijn, bij ons is dat veel flexibeler. We zitten vandaag midden in de bush ver van de bewoonde wereld er is dan ook geen internet hier. Morgen (woensdag) trekken we verder de bergen in. Toen ik gisteren op internet keek zag ik dat het hier 28 graden was, in werkelijkheid is het nog warmer.

Vandaag woensdag hebben we een mooie dag gehad, we zijn de bergen ingereden en echt een prachtige tocht gemaakt en ontzettend veel gezien. Wat is Sri Lanka mooi, het hoogste punt was 2000 meter en daar was het gewoon fris. Wat wel apart was dat op weg naar de top onze auto problemen kreeg, de motor werd te warm. Problemen met de fan waardoor de koeling niet goed werkte. Je hebt hier geen ANWB de chauffeur moest een garage zoeken waar het probleem snel verholpen werd. We zijn nu in Bandawella waar we een nacht blijven, morgen trekken we weer verder.

Hartelijke groet van Wim en Mariet

• 07 Maart 2012 - 12:38

Edwin:

Prachtige verhalen en schitterende foto's!
    Gewoon rustig aan rijden, dan wordt de motor niet zo warm ;-).

Edwin